23 Call center faktor

A call center szolgáltatás ma már egészen más, mint régen. A telefonos ügyfélszolgálat iránti igények nőttek, a szolgáltatások száma bővült, az ügyintézést könnyítő lehetőségek gazdagabbak lettek. Így mára a call center sokkal inkább contact center – de erről később.

A call center szolgáltatás ma már egészen más, mint régen. A telefonos ügyfélszolgálat iránti igények nőttek, a szolgáltatások száma bővült, az ügyintézést könnyítő lehetőségek gazdagabbak lettek. Így mára a call center sokkal inkább contact center – de erről később.

A kérdés: mit is kell átgondolni egy call center szolgáltatás igénylése előtt?

  1. Mi is az a call center?
  2. Mit csinál egy call center?
  3. Hogyan segíthetnek a call center cégek?
  4. Milyen lehetőségeket nyújtanak a call center szolgáltatók?
  5. Mi lehet a call center előnye?
  6. Mikor érdemes kiszervezni a telefonos ügyfélszolgálat feladatait?

Először azt érdemes tisztázni, mi a call center feladata pontosan. Hisz ma már az ügyfélszolgálat nemcsak telefonon adhat információkat. A technológia fejlődésével ugyanis az ügyfelek információs igényei is megváltoztak.

A State of Service kutatás alapján a vásárlók 67%-a szerint sokkal fontosabbak a fogyasztói élményre vonatkozó elvárások, mint korábban. Ezt az élményt pedig egyre több eszközzel és szolgáltatással növelheted.

Másik nagyon fontos szempont a valós idejű call center szolgáltatás. Az elégedettségi felmérések szerint az ügyfelek 96%-a azt mondta azt, hogy a jól működő telefonos ügyfélszolgálat bizalmat épít, 90%-uk pedig a valós idejű kommunikációt is elvárja.

Ezzel szemben egy másik statisztika arról számolt be, hogy a megkérdezettek 91%-a 6 hónap alatt csak rossz tapasztalatokat szerzett.

Számos csatorna és eszköz áll rendelkezésedre, hogy az ügyfelek információigényét kielégítsd – és emellett még a call center várakozási idejét is csökkentsd.

A hatékony és mindig elérhető call center előnyei vitathatatlanok.

De mi mindent tehetsz azért, hogy a telefonos ügyfélszolgálat adta szolgáltatások a legjobban támogassák céged érdekeit?

Először is nézzük meg, mi is pontosan a call center.

Mi az a Call Center? (Avagy ügyfélhívásokra válaszolni ≠ call center)

Az ügyfélszolgálat minden vállalkozás fontos aspektusa, de néha a hívások olyan teherré válhatnak, hogy megnehezítik a napi feladatokat. Amikor a telefonok, e-mail üzenetek és egyéb megkeresések megválaszolása akadályozza a működést, ideje partnerséget kötni egy call centerrel.

A call centerek ugyanis jóval többet tesznek, mint a bejövő és kimenő hívások kezelése.
 

A call centerek lehetővé teszik a vállalatok számára a kommunikációs menedzsment kiszervezését a további alkalmazottak felvételi költségeinek töredékéért.

Az ügyfélszolgálati call centerek pedig segítenek abban, hogy alacsonyabb költségek mellett kiszervezzék a kommunikációs feladatokat.

Szögezzük le az elején: teljesen más egy személyes beszélgetés, mint egy robottal folytatott egyeztetés.

Egy kutatás alapján az ügyfelek 83%-a szerint ugyanis sokkal megnyugtatóbb élmény egy valós személlyel beszélni, ha szorult helyzetben vannak, mint egy géppel.

Ez a call center legnagyobb előnye.

Definíció: A call centerek önálló cégekként működnek. Nemcsak a kimenő és bejövő hívásokat kezelik, hanem támogatói és szolgáltató feladatokat is ellátnak. Elsősorban ügyintézéshez, ügyfélhívások kezeléséhez szükséges, de bármilyen nyitott ügy kezelésében és sales feladatok ellátásában is segítséget nyújtanak.

Általában szolgáltatási ajánlatokkal keresik meg az ügyfeleket, vagy hagyományos támogatást nyújtanak és válaszolnak a bejövő hívásokra.

Egyre több cég ismeri fel, hogy mekkora lehetőség rejlik a proaktív ügyfélszolgálatban, és milyen sokat segíthet a jól kialakított call center a szorosabb ügyfélkapcsolatok ápolásában.

A call centerek általában gyors tempójúak, rengeteg alkalmazottat és feladatot igényelnek és kezelnek. A call center tehát túlmutat az ügyfelek elégedettségén.

Emellett az alábbiakért is felelnek:

  1. A munkatársak és az ügyfelek közötti bejövő és kimenő kommunikáció fejlesztése
  2. A napi műveletek fejlesztése, hatékonyabb kommunikáció
  3. Az alkalmazottak képzése, coaching
  4. A csapattagok közötti kommunikáció
  5. A naprakész és gyors fejlesztések
  6. A feladatok ütemezése
  7. Az új technológiákj beépítése, ismerete
  8. A call centerre vonatkozó jogszabályok betartása

Sok cég esetében felmerül: ő maga végezze az ügyfélszolgálat feladatait, vagy kiszervezze azt.

A call center üzemeltetése ugyanis nem kis kihívás: a kiszervezés segíthet a vállalat növekedésében. Sőt, ebben az esetben számos erőforrás is felszabadulhat.

De ássuk mélyebbre magunkat a témában!

A kiszervezett call centerek két fajtáját különböztetjük meg. Ezek az inbound és az outbound call centerek.


 

Inbound call center

Az inbound call center kezeli (akár részben, akár egészben) a vállalkozásoddal kapcsolatos bejövő telefonhívásokat és egyéb megkereséseket. Ez lehet értékesítési kérdés is, de általában az ügyfélszolgálati és support kérdésekre vonatkozik.

Leggyakoribb inbound szolgáltatások:

  1. Vevőszolgálat,
  2. Ügyfélszolgálat,
  3. Technikai support, helpdesk
  4. Rendelés felvétele
  5. Bejövő értékesítés
  6. E-mail és chat szolgáltatások,
  7. Rendelés feldolgozása,
  8. Panaszkezelés, stb.
     

Outbound call center

Az outbound szolgáltató a vállalkozásod nevében intéz kimenő hívásokat. Ez egy olyan értékesítési és marketingmegoldás, amely segíti vállalkozásod növekedését.

Egy outbound call center segíthet több találkozó egyeztetésében, potenciális ügyfelekkel való kapcsolatokban vagy akár közvetlen értékesítésben is. De a leadgenerálás, vagy a felmérések is a szolgáltatási listán szerepelnek.

Ezek a szolgáltatások magukban foglalhatják a korábbi ügyfelek nyomon követését is az elégedettségük biztosítása, vagy a sikeres konverzió további ösztönzése érdekében.

Látható, hogy egy jó call center – a meglévő ügyfelekkel való kapcsolattartás mellett – bővítheti az ügyfélkört, új kapcsolatokat alakíthat ki, és több pénzt hozhat a cégednek.

A leggyakoribb outbound megoldás:

  1. Ügyfélelégedettség-mérés
  2. Ügyfélgondozás
  3. Előfizetés-megújítás
  4. Leadgenerálás
  5. Piackutatás
  6. Termékpromóció
  7. Időpontok egyeztetése
     

Call center vs. Contact center

Leegyszerűsítve: a call center és a contact center közötti különbség az általuk használt csatornákban rejlik.

Míg a call centerek főként telefonrendszerekre támaszkodnak, egy contact center kihasználja a rengeteg (főként online) csatornát, amelyeket az ügyfelek manapság a vállalkozásokkal való kapcsolattartáshoz is használnak.

Ha tehát egészen pontosak akarunk lenni, akkor call centerről beszélünk, ha kizárólag telefonos ügyfélszolgálati feladatokról van szó, és contact centerről, amikor ez kiegészül olyan digitális csatornákkal, mint a social media, az e-mail, a chat, a weboldal egyes funkcióinak kezelése, vagy épp egy applikáció vagy szoftver kommunikációs felületeinek használata.


De mégis hogyan válasszuk ki a megfelelő szolgáltatót?

23 tipp, hogy biztosan a legjobb call center / contact center szolgáltatót válaszd

Egy call center ma már inkább contact center. Így nemcsak a bejövő hívások fogadása és a kimenő telefonok indítása a feladata. A contact center a vállalati kommunikáció minden csatornáján való magas szintű támogatást jelent. Legyen ez közösségi média, e-mail, chat, és bármilyen online felület.

A megfelelő szolgáltatás kiválasztásához tehát számos tényezőt érdemes szem előtt tartanod. Íme a 23 legfontosabb szempont.
 

1. Mérd fel a vállalati igényeket

Először is a legfontosabb, hogy tudd, mire is van szüksége a cégednek. Az ügyfélszolgálat rengeteg feladatot elláthat, de az, hogy milyen szolgáltatásra van igényed, az iparági jelenléttől és a céged működésétől is függ.

Nem kérdés, hogy az ügyfél elégedettsége a prioritás – akár online, akár telefonos ügyfélszolgálati teendőkről van szó.

A kérdés tehát, hogy:

  1. call center vagy contact center szükséges? (Csak telefonon vagy több online felületen is kommunikál a céged?)
  2. Értékesítési vagy marketing célokat is el kellene látniuk?
  3. Hogyan szeretnéd javítani vagy növelni az ügyfél élményét?

Az ügyfél ugyanis abban az esetben fordul hozzád, ha kérdése van, vagy szüksége van rád. Amennyiben jól ismered az ügyfeleid, tudni fogod, mire és milyen csatornán lesz szükségük a segítségedre.

Ahhoz, hogy jól válaszd meg a kiszervezést, vedd sorra, milyen teendőket szeretnél átadni.
 

2. Részletesen vizsgáld meg a szolgáltatásaikat

A legtöbb szolgáltató kínálatát kimenő és bejövő hívások lebonyolítása teszi ki.

Fontos, hogy tudd: outbound vagy inbound szolgáltatásra van-e szükséged.

Az outbound ideális azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek segítségre van szükségük az ügyfél elérésében. Ezek a szolgáltatások ügyfélszolgálati és technikai segítséget is nyújtanak a programokhoz és szoftverekhez.

A marketingkampányoknál elengedhetetlen a siker nyomon követése, ezért kampány esetén jelentéskészítésre is szükséged lehet. Keress olyan cégeket, akik segítségével a telefonon történő követés megvalósulhat.

Ezen kívül tudnod kell a kampány sikerének jellemzőit is. Ezért szakértő és professzionális segítségre van szükséged az ügyintézés során. Aki felveszi a telefont a cégedet is képviseli: így fontos, hogy valóban értő kezekben legyen az ügyfél.

És még valami, egy jó call center (vagy contact center) számára nem idegen a CRM-rendszer kezelése sem.
 

3. Olvasd el a call center értékeléseit

A szolgáltatást már használó személyek gyakran értékelik az adott céget, így segíthetnek eldönteni, hogy a vállalat alkalmas lesz-e neked vagy sem. Olvasd át, mit írtak az ügyfelek és a munkatársak a cégről és a szolgáltatásokról, majd röviden elemezd, hogy a call centerrel kapcsolatos vélemények megfelelnek-e az elvárásaidnak.

Ne elégedj meg azzal a céggel, amellyel először találkozol: ismerd meg a lehetőségeket, mielőtt döntést hozol.

Pro tipp: akkor is gyanakodj, ha egy csapat kizárólag kiváló értékeléseket kap, mert így jó eséllyel fals az info. A legjobb, ha a vélemények között néhány negatívumot is találsz, mert nem létezik tökéletes szolgáltatás – persze törekedni kell rá.
 

4. Kérj referenciákat és beszélj korábbi ügyfeleikkel

A jó döntés érdekében, beszélj a jelenlegi ügyfelekkel, és kérdezd meg tőlük, hogyan működik a partneri viszony, és hogy ajánlanák-e őket a céljaid eléréséhez.

Az első dolog, amire figyelni kell, hogy az adott cég miként teljesít az iparágadon belül.
Ha ugyanis ott jó munkát végeznek, nagy eséllyel a cégeddel kapcsolatos feladatokat is jól kezelik majd.
 

5. Ismerd meg a kapacitásaikat

Mi az a hívásmennyiség, amelyet kezelni tudnak? Mi a helyzet akkor, ha kevesebb hívást kell intézniük?

Készíts egy becslést annak érdekében, hogy a lehető legjobb ügyfélszolgálati élményt adhasd az ügyfeleidnek.
 

6. Vedd számításba az árazási modellt

Korábban is írtuk, de a saját igényeid felmérése legyen az első lépés.

Hogy miért?

Például az árazás tekintetében sem midegy, milyen szolgáltatásokra van szükség: telefonos, online, értékesítési vagy marketing feladatokat is el kell-e látnia az adott cégnek.

Kérdezd meg őket, hogy az igényeiddel kapcsolatban milyen költségekre számíthatsz, és alaposan gondold át, milyen segítségre van szükség.

De a legfontosabb, hogy sosem egyedül az ár alapján döntünk.

Egy belső ügyfélszolgálat felvétele, betanítása, és működtetése roppant költséges és időigényes – és akkor az infrastruktúra, a call center szoftver, a bútorok stb. még szóba sem kerültek.

Azt kell tehát mérlegelned, hogy hogyan lehet az ügyfélszolgálat optimális költségek mellett hatékony és minőségi.
 

7. Hogyan épül be a call center a vállalkozásodba?

A cégeddel kapcsolatos tudás átadása mellett fontos a használandó szoftver és technológia – ide tartozik a CRM-rendszer is.

Ha van tapasztalatuk az általad használt megoldásokkal, sokkal könnyebb lesz a közös munka.
Ezen kívül az is hasznos lehet az integráció során, ha találkozol azokkal az munkatársakkal, akikkel dolgozni fogsz.
 

8. Mennyire jó a tréningprogramjuk?

Az információ átadása és betanulása a leglényegesebb pont.

Mielőtt döntést hozol, tudd meg, hogy mennyire átfogó a call center képzési programja? Mennyire hatékonyak? Hogyan tanítják be a munkatársakat?

A jól képzett, és a megfelelő tudást birtokló alkalmazottak elengedhetetlenek a call center jó teljesítményéhez. Hatékony képzési program nélkül viszont előfordulhat, hogy nem tudnak alkalmazkodni a cégedhez.

9. Győződj meg a non-stop 0-24 elérhetőségről

Még az elején érdemes tisztázni a call center elérhetőségét: amennyiben 0-24-es, a hét minden napján szükséges szolgáltatót keresel, ezt jelezned kell a kiválasztott cég felé.
Ugyanis nem minden call center vállalja ezt a feladatot.
 

10. Döntsd el, hogy dedikált vagy megosztott call centeresre van szükséged

A legjobb call center szolgáltatások ugyanis dedikált és megosztott ügyintézőkkel (shared agent) is dolgoznak.


A dedikált ügyintéző csak a te céged feladatait látják el, így teljes idejükre és figyelmükre igényt tarthatsz. Ez azoknak a vállalkozásoknak a legjobb, amelyek speciális, részletes igényekkel rendelkeznek, és mélyreható iparági ismeretre van szükség.
Ezzel szemben az általánosabb igényekkel rendelkező cégek számára megfelelőbb lehet egy megosztott ügyintéző. 


Ezek az ügyintézők a call center több ügyfelét is kezelik, és nem feltétlenül válaszolnak a vállalkozás hívásaira az idő 100%-ában. Ezek a szolgáltatások gyakran olcsóbbak, azonban még mindig nagyon hatékonyak a kevesebb figyelmet igénylő cégek számára.

És vannak a félig dedikált modellt kínáló cégek, amelyek ötvözik a költséghatékonyságot a speciális odafigyeléssel. Ezek az ügyintézők általában egy vagy két fiókot kezelnek a tiéd mellett, nem pedig teljes listát.

Ez azt jelenti, hogy bár nem kizárólag a cégedre összpontosítanak, figyelmük kevésbé oszlik meg. Ezek az ügyintézők gyakran olcsóbbak, mint a dedikáltak, de drágábbak, mint a megosztottak. Ez a modell viszonylag ritka, de remek egyensúlyt kínál a költségek és a minőség között.

11. Megoldott a többnyelvű ügyfélkapcsolati támogatás?

Ha az ügyfeleket arra kérjük, bátran forduljanak a cégünkhöz probléma esetén, bizalmat építhet, ha ezt a saját nyelvükön is megtehetik.

Érdemes olyan call centerrel együttműködni, amelynek munkatársai több nyelven folyékonyan beszélnek. Különösen akkor, ha a cégnek nemzetközi ügyfelei vannak.

Ha többnyelvű szolgáltatásra van szükséged, kérdezz rá, milyen nyelveken szolgáltatnak. Kérdezd meg azt is, hogy ezek a szolgáltatások plusz költséget jelentenek-e.

Ha egy call center több nyelven is el tudja látni egy projekt feladatait, valószínűleg költséghatékonyabb is lesz, azonos minőség mellett.


12. Tartsd szem előtt, mennyire biztonságos a szolgáltatás?

Az adatvédelem fontos szempont!

Az ügyfeleid elvárják, hogy biztonságban legyenek nálad és az ügyfélszolgálati csapatnál az adatai.
Ehhez viszont a jogszabályokat is ismernie kell a választott szolgáltatónak.

Mik a call centerre vonatkozó adatvédelmi szabályok? Milyen fogyasztóvédelmi szabályokat kell betartaniuk?
 



Ezeket nem csak a saját tevékenységeidre, hanem leendő call centereddel kapcsolatban is fontolóra kell venni, és be kell tartani.

Éppen ezért olyan ügyfélszolgálati szolgáltatásokat válassz, amelyek biztonságosak ügyfeleidre nézve.


13. Hogyan kezeli a call center az áramszüneteket?

Egyes call centerek még egy esetleges katasztrófa utáni helyreállítási szolgáltatásokat is kínálnak. Ez azt jelenti, hogy teljes mértékben átvehetik az irányítást, ha vészhelyzetben megszakad a telefonvonal.

Nem kell ehhez messzire menni: például adott egy áramszünet, amely ügyfélszolgálati körökben bizony komoly gondot okozhat. Ha mindig elérhető és megbízható a céged, szívesen fordulnak majd hozzád a partnerek.

Érdeklődj afelől, mi a protokoll az ilyen helyzetekben, és mit tud tenni ez ügyben a call center.
 

14. Tudd meg mennyire kommunikál nyíltan a call center a vállalkozásoddal

Vajon elárulja neked a call centeres kontaktod, ha gondjuk akad az ügyfélkezeléssel?

Nyitott és őszinte kommunikáció szükséges ahhoz, hogy te magad is jobban átlásd az ügyfeleid panaszait, vagy az esetlegesen felmerülő gondokat a call centerrel kapcsolatban.


15. Tudd meg, pontosan mit és hogyan riportolnak feléd

Miért fontos, hogy konkrét riportokat kapj?

A telefonos ügyfélszolgálat közvetlenül az ügyfelekkel foglalkozik, így valószínűleg nagy hatással lesz arra, hogy az emberek hogyan látják a vállalkozásodat. Sőt, hozzájuk fut be az összes panasz, vagy kérdés, amelyek segítségével fejlesztheted a céged, és tanulhatsz a hibákból.

A jelentések és elemzések betekintést nyújtanak a call center szolgáltatás napi működésébe. De nem minden jelentés ugyanolyan.

Egyes szolgáltatók csak alapösszegzést adnak arról, hogy egy adott időszakban hány hívást kezdeményeztek vagy fogadtak, míg mások valós idejű adatelemzést adnak, és akár hangfelvételt, probléma esetén.

Ehhez persze tudnod kell, mit is szeretnél konkrétan a jelentésekbe, de mindenképp szerencsés, ha konkrét és átlátható adatok állnak rendelkezésedre.

A pontos és részletes riportok nagyon fontosak a marketing-, az értékesítés-, és az ügyfélszolgálati eredmények támogatása szempontjából.


16. Ismerd a saját költségeid – tényleg spórolsz velük?

Az outsourcing elsődleges oka általában a költségek csökkentése. A vállalatok azonban nehezen tudják összehasonlítani a házon belüli alkalmazottak és a fizetett szolgáltatások költségeit. Először is azért, mert gondjaik vannak a megfelelő kritériumok felállításával.

A valóságban ez nem olyan nehéz, ha a költségeket a céljaidnak megfelelően becsülöd meg.

Tedd fel magadnak a kérdést: mennyi pénzt költ a céged az adott cél megvalósítására?

Mi azt javasoljuk, hogy használd ezt a mérőszámot a házon belüli és a kiszervezett ügyfélkapcsolati elemek közötti különbség becsléséhez.

Ennek eredményeként megtudhatod, hogy szükséges-e számodra a call center megoldás, vagy egy másikkal jobban jársz.


17. Versenyképesebbé tesz, ha kiszervezed az ügyfélkezelést?

Az örök dilemma: vajon a kiszerezés a te malmodra hajtja a vizet?

Ha a versenytársaidat bármikor felhívhatják az ügyfelek, de téged nem, könnyen lehet, hogy elpártolnak tőled.

Ha a versenytársak csak időszakosan elérhetők, de te a hét minden napján, 0-24-es lefedettséget biztosítasz, a céged máris vonzóbbá válik.

Ha a te céged pár másodperc alatt elérhető bármikor, egyértelmű versenyelőny.

Ezért ha az ügyfél fontos ügyben keresne fel, és ezt bármikor megteheti, sokkal nagyobb bizalom épülhet ki, hiszen akármikor számíthat rád.


18. A kiszervezéssel növelhető a vállalkozásod?

Azt már tudjuk, hogy a kiszervezés tehermentesíthet.

De vajon növekedést is eredményezhet?

Minden tulajdonos azt akarja, hogy a cége növekedjen és sikeres legyen. Tehát amikor készen állsz a növekedésre, fontos, hogy a telefonos ügyfélszolgálat veled együtt növekedhessen.


 
A házon kívüli call centerek rugalmasabbak és skálázhatóbbak, mint a házon belüliek. Hiszen már megvan a méretük és a csapatuk ahhoz, hogy könnyedén megbirkózzanak a változó hívások mennyiségével, vagy lépést tartsanak egy fejlődő céggel.


19. Döntsd el, hogy házon belüli call center lenne-e a legjobb

Az outsourcinggal kapcsolatos egyik legnagyobb tévhit az, hogy az offshoring szinonimája. Ez azonban nem igaz. Általában három elsődleges lehetőség kínálkozik:

  1. Belső, vagy a saját ügyfélszolgálat,
  2. Külső vagy a partner által kezelt call center,
  3. Virtuális, vagy „otthonról dolgozó” ügyintézők alkalmazása.


Először is fontold meg, hogy a call center kezelésének mely funkcióit a legfontosabb átruházni, és melyekben szeretnél inkább te részt venni. Ha céged rendelkezik szabad hellyel és erős informatikai erőforrásokkal, akkor lehet, hogy a saját megoldás is jó lehet.

Ha szeretnéd máshol tudni az emberi erőforrások és az épületkezelés felelősségét, miközben továbbra is nálad a stratégia és a tervezés, akkor jó lehet a külső helyszín.

Nagy létszámváltozások és kiszámíthatóság esetén pedig a virtuális lehetőségek a legjobbak.


20. Számolj utána, cégen belül ez mennyibe kerülne

Fontos tény, hogy a cég mérete nem függ össze a call center méretével. Nagyon sok kis cég üzletel telefonon keresztül, így munkájuk nagy százaléka lényegében call centeren keresztül történik.

A call centerek végső soron egy vagy több üzleti célkitűzés támogatására szolgálnak, ezt jó ha tudod, mielőtt call center felé fordulnál. Más szóval, ha az üzleti célod, hogy megtartsd az az ügyfeleket az ügyfélszolgálaton keresztül, akkor van értelme a call center bevezetésének, még akkor is, ha ez emberi erőforrásban komolyabb kiadás lenne.

Érdemes átszámolni, mi éri meg jobban a cégednek.


21. A kiszervezett Call Center csökkenti a működési költségeidet?

Minden vállalkozás arra törekszik, hogy megtalálja a megfelelő egyensúlyt a kiváló ügyfélszolgálat és a termék vagy szolgáltatás előállítása között.

A személyzet képzése az ügyfélhívások professzionális fogadására és kezelésére azonban költséges és időigényes folyamat. Ezenkívül kezelni kell a betegszabadságot, a távolléteket, a szabadságokat és egyéb olyan munkavállalói problémákat, amelyek növelik a személyzeti igényeket és az ezekkel járó költségeket.

Az ügyfélszolgálat időt és pénzt takaríthat meg a rutinfeladatok elvégzésével. A call centerek mindent kezelnek, az ügyintézőik képzésétől a szoftvereken át a technológiáig, így ezzel neked nem lesz dolgod. Így összpontosíthatsz a fejlődésre, és a munkavállalóid is a saját dolgaikra.


22. Legyél tisztában a kiszervezés hátrányaival is!

Persze nem árt tudni, mik lehetnek azok a hátrányok, amelyeket a kiszervezés jelent.
Mint minden esetben, az éremnek itt is két oldala van. Így mindenképp érdemes mérlegelned a lenti okokat is, mielőtt döntesz.

Kontroll hiánya

A leggyakoribb ok, amiért egy vállalat a call centert házon belül tartja, az az ellenőrzés.

A szoros felügyelet nehéz, még egy megbízható külső féllel is, aki a technológia és a mérőszámok révén átlátható. Végeredményben akkor is valaki más kezébe adsz egy létfontosságú üzleti funkciót. Az ügyfél kommunikáció pedig nagyon jelentős információforrás.

Ezért az ügyfélszolgálati kiszervezést akkor érdemes meglépni, ha valóban erős a bizalom a választott cég iránt.

Az iparág vagy cég ismeretének hiánya

Mivel a munkaerő-felvételi és képzési költségek általában magasak, az ügyfélszolgálati képviselőknek ismerniük kell az iparágat és főképp a cégedet.

A kiszervezett call centerek azonban általában nem specializálódtak egyetlen iparágra sem, és számos projektet kezelnek különböző vállalatok számára. Ha a telefonos ügyfélszolgálati ügyintézőknek speciális ismeretekre van szükségük az ügyfelek kiszolgálásához, fontos, hogy megfelelő tudást biztosíts az iparággal kapcsolatosan.

Ez pedig képzéseket, plusz feladatokat jelenthet.


23. A call center segít, hogy professzionális vállalkozásként jelenj meg az ügyfeleid szemében

Ha a céged viszonylag fiatal vagy kicsi, előfordulhat, hogy nem rendelkezik kellő tapasztalattal és szakértelemmel ahhoz, hogy magas szintű ügyfélszolgálatot üzemeltessen. Ha kiszervezed a call center feladatokat egy olyan cégnek, amelyben megbízol, akkor ezt a felelősséget leveszed a válladról magáról, és fókuszálhatsz a saját előremeneteledre.

 

Összefoglalva: a kihelyezett call center 3 előnye

Lássuk most mik is a legfontosabb előnyök a fentiek fényében, és miért is érdemes az ügyfélszolgálati feladatokkal kapcsolatos kérdéseket alaposan átgondolni.

1. Minőségi ügyfélszolgálat
A legfontosabb, hogy kiszervezés minőségi változás legyen. A professzionális cégek az ügyfélkommunikációt olyan szinten űzik, amely neked hatalmas idő-és pénzbeli terhet jelentene.
Emellett nekik olyan szoftverek, technológia és tudás áll a birtokukban a kommunikációt illetően, amely segíthet abban, hogy az ügyfeleid beléd vetett bizalma csak nőjön.

2. Tehermentesíti a csapatodat
Ha arra kérjük a munkavállalókat, hogy call centeres feladatokat végezzenek, a céget építő feladatokra jóval kevesebb idő jut.

A call center rengeteg erőforrást igényel, hiszen az ügyfelekkel való kommunikáció (főleg, ha 24 órás) rengeteg munkaórát követel.

A kiszervezéssel tehermentesíted a munkavállalóidat, hogy ők már csak a fejlődésre, a céged építésére fókuszálhassanak.

3. Javítja a vásárlói élményt
A minőségi, megbízható call center, az állandó elérhetőség és a barátságos ügyintézők segítenek abban, hogy ügyfeleid szívesen forduljanak hozzád.

Ha problémáikat megoldod ilyen módon, és a segítséget nyújtasz, elköteleződést, bizalmat és vásárlói hűséget növelhetsz.